Aura Esther Vilalta Nicuesa

Professor/a Catedràtic/a Estudis de Dret i Ciència Política

La calidad de una sociedad puede ser evaluada por el modo en que afronta las dificultades y trata a las personas.

• Comerç electrònic
  • Dret i TIC
  • Consum
  • Mediació i resolució de conflictes
DITD
Dret, Política i Internet, Societat en xarxa, Tecnologies d'Internet i intel·ligència artificial,
560508, 560502, 560202, 560403, 5699
Col·labora amb
e-Learn Center, e-Health Center

• 4 - Educació de qualitat
  • 17 - Aliança per a assolir els objectius
  • 9 - Indústria, innovació i infraestructures
  • 16 - Pau, justícia i institucions sòlides

Catedràtica de Dret Civil de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), membre del National Center for Technology and Dispute Resolution (NCTDR, Universitat de Massachusetts, Amherst, Estats Units), del European Law Institute (ELI) i de l'International Mediation Institute (IMI). Col·labora amb la unitat d'excel·lència científica Societat Digital: Seguretat i Protecció de Drets, de la Universitat de Granada, i assessora òrgans governamentals.

Mediadora acreditada i àrbitre internacional. Ha estat magistrada suplent de l'Audiència Provincial de Barcelona i advocada exercent.  Ha participat en el grup de treball de resolució en línia de disputes de la Comissió de Dret Comercial Internacional de les Nacions Unides com a experta i delegada espanyola (grup de treball III ODR de la CNUDMI).

Especialitzada en Dret civil i comparat, en àmbits relacionats amb el comerç electrònic, el consum i l'accés efectiu a la justícia (A2J) mitjançant mecanismes de resolució extrajudicials (ADR/ODR) assistits per la tecnologia (intel·ligència artificial, blockchain, etc.). El seu projecte eLearnCourt ofereix formació en línia per a àrbitres i mediadors experts.

Premi extraordinari de la Comissió Europea de Dret Rural (CEDR) any 2009.