Ana Rodríguez Granell

E-ARTSHUM
Arts i Humanitats
Creativitat i Cultura digital,

Ana Rodríguez Granell es va doctorar en Història de l'Art per la Universitat de Barcelona el 2012, i és llicenciada en Història de l'Art per la mateixa universitat.

Professora dels Estudis d'Arts i Humanitats de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) des del 2009, va ser visiting scholar a Goldsmiths University el 2016 i professora agregada per la UOC el 2018.

Com a docent, coordina assignatures de l'àmbit de la història de l'art i l'arquitectura, la història del cinema i la història de la cultura en els diversos graus i màsters de la UOC (Història, Geografia i Història de l'Art (UOC, UdL); Humanitats, Arts, Disseny).

La seva recerca s'ha desenvolupat a través de diverses disciplines com la història del cinema i la història de la cultura i de l'art, amb un interès especial en les problemàtiques relacionades amb la modernitat, l'auge del feixisme i l'emergència de pràctiques crítiques i processos de politització en l'art. Ha publicat nombrosos articles en revistes com Visual Studies, Journal of Spanish Cultural Studies o Arte, Individuo y Sociedad. Les seves darreres investigacions s'han focalitzat en les relacions entre feixisme i modernitat a través de l'arquitectura i la cultura visual en el franquisme.