Albert Puig Gómez

Professor/a Lector/a Estudis d'Economia i Empresa

E-ECOIEMP
Ciutat i Comunitat, Economia col·laborativa,

Doctor en Economia per la Universitat de Barcelona. Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona. Des del 2007, és professor dels Estudis d'Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya, i des del 2012,director del màster universitari d'Anàlisi de l'Entorn Econòmic d'aquesta universitat.

Anteriorment va ser professor del Departament d'Economia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona (1995-2007) i del Departament de Política Econòmica i Estructura Econòmica Mundial de la Universitat de Barcelona (1994-1998). Ha impartit docència en política econòmica, economia espanyola i europea, i economia política internacional

L'activitat de recerca de l'investigador Albert Puig Gómez es desenvolupa bàsicament en l'anàlisi d'alguns dels elements que configuren l'anomenat procés de globalització econòmica. Prenent com a referència l'actuació d'una de les institucions definitòries d'aquest procés, les empreses multinacionals, aplicant un model teòric específic al voltant d'aquestes empreses i basant-se en els estudis de camp necessaris, l'investigador ha dut a terme diferents treballs empírics aplicats a casos concrets, des de les economies en transició de l'Est d'Europa o d'àsia central fins a entorns més propers com seria l'economia catalana.