Jordi Planella Ribera

Professor/a Catedràtic/a Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació

• Estudis sobre discapacitat, disability studies
  • Pedagogia social
  • Antropologia de l'educació
  • Filosofia de l'educació
  • desigualtats socials
  • educació
LES
Educació i TIC, Ciutat i Comunitat,
58, 580104, 580199

• 4 - Educació de qualitat
  • 16 - Pau, justícia i institucions sòlides
  • 5 - Igualtat de gènere
  • 8 - Treball decent i creixement econòmic

El doctor Jordi Planella és investigador del Laboratori d'Educació Social (LES) de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i del Grup de Recerca en Pensament Pedagògic i Social (GREPPS) de la Universitat de Barcelona (UB). La seva activitat d'R+I segueix tres línies de recerca ben diferenciades:

La primera línia se centra en els estudis de discapacitat (disability studies), activitat que porta a terme des de la Càtedra Fundació Randstad-UOC de Discapacitat, Ocupació i Innovació Social i que es concreta en temes com ara la incorporació al món laboral de les persones amb discapacitat o la socioantropologia de la discapacitat.

La segona línia, que està vinculada al pensament pedagògic i es treballa des del GREPPS, se centra en la teoria i la filosofia de l'educació, i explora temes de recerca com la pedagogia sensible, el pensament pedagògic contemporani, la història de l'educació, etc.

La tercera línia se centra en les pràctiques corporals i els body studies, amb temàtiques com la pedagogia corporal, les pràctiques culturals i el cos, etc.

Disposa de les acreditacions de professor d'universitat privada, lector, recerca i recerca avançada de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU).

Disposa de tres sexennis de recerca (el darrer, viu).