M. Carmen Pacheco Bernal

• 5 - Igualtat de gènere
  • 9 - Indústria, innovació i infraestructures
  • 12 - Consum i producció responsables

Doctora en Societat de la Informació i el Coneixement per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) amb una tesi sobre l'adopció de les tecnologies mòbils en el sector de la recerca de màrqueting. Llicenciada en Investigació i Tècniques de Mercat i diplomada en Ciències Empresarials per la Universitat de Barcelona (UB).

És professora dels Estudis d'Economia i Empresa de la UOC des del 2004, on coordina assignatures de l'àmbit del màrqueting, la recerca de mercats i del màrqueting i consum responsables. Des del 2014 exerceix el càrrec de directora acadèmica del grau de Màrqueting i Recerca de Mercats. Anteriorment, la seva experiència professional havia estat vinculada a la consultoria estratègica de recerca de mercats.

La seva activitat d'R+D+I se situa principalment en el camp del màrqueting digital i, més concretament, en la recerca de màrqueting en línia i mòbil. A més, desenvolupa activitat investigadora en l'àrea del màrqueting i del consum responsables. També és autora de publicacions sobre la formació virtual en el lloc de treball i l'avaluació d'impactes econòmics, socials i ambientals d'esdeveniments turístics.