Mireia Montaña Blasco

Professor/a Agregat/da Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació

Professora dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació, i Directora Acadèmica del Màster Universitari d'Estratègia i Creativitat en Publicitat.

• Mitjans de comunicació
  • Joventut
  • Infància i adolescència
  • bretxa digital, fractura digital
  • comportament del consumidor
  • màrqueting
  • xarxes socials
GAME
Ciutat i Comunitat, Creativitat i Cultura digital, Societat en xarxa,
Codis UNESCO:
611413, 611418

• 4 - Educació de qualitat
  • 10 - Reducció de les desigualtats
  • 3 - Salut i benestar
  • 9 - Indústria, innovació i infraestructures

Doctora en Comunicació. Professora dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació, i directora acadèmica del màster universitari d'Estratègia i Creativitat en Publicitat de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

La seva activitat investigadora se centra en l'impacte que tenen els mitjans de comunicació en el benestar de les persones, sobretot en els col·lectius més vulnerables: infants, joves i gent gran. Els seus interessos de recerca principals són les noves pràctiques mediàtiques, el consum mediàtic i la influència de la comunicació persuasiva en les persones. Ha estudiat la relació entre la publicitat d'aliments hedonistes de baixa qualitat nutricional i les conseqüències en nens i nenes.

Des del 2013, és membre del grup GAME (Grup de Recerca en Aprenentatges, Mitjans de comunicació i Entreteniment) de la UOC.

El 2019 va ser visiting scholar a la Leuven School for Mass Communication Research, Universitat Catòlica de Lovaina (Bèlgica).