Israel Rodríguez Giralt

Professor/a Agregat/da IN3 - Internet Interdisciplinary Institute

• Reducció del risc de desastres
  • Metodologies qualitatives
  • Estudis sobre discapacitat, disability studies
  • activisme
  • ciència, tecnologia i societat
  • comunicació de crisi
  • metodologies col·laboratives
CareNet
Salut digital, Societat en xarxa, Ciutat i Comunitat,
Internet Interdisciplinary Institute (IN3)
Codis UNESCO:
6114, 63
Col·labora amb
e-Health Center

• 10 - Reducció de les desigualtats
  • 11 - Ciutats i comunitats sostenibles
  • 13 - Acció climàtica
  • 3 - Salut i benestar

Israel Rodríguez Giralt és professor agregat i coordinador del grup de recerca CareNet de l'Internet Interdisciplinary Institute (IN3) de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Pel que fa a formació, és doctor en Psicologia Social per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). La seva recerca s'interessa per les formes d'activisme, participació ciutadana i debat públic en situacions d'elevada incertesa, com ara crisis ecològiques, desastres i pandèmies. Els seus darrers projectes tracten la relació entre cures i desastres, amb una atenció especial a col·lectius habitualment discriminats en situacions de crisi i emergència, com ara la gent gran, les persones amb diversitat funcional o els infants i joves. Durant la pandèmia, ha format part de grups d'assessorament tècnic per a la Generalitat de Catalunya. Israel Rodríguez Giralt és editor dels llibres Children and Young People's Participation in Disaster Risk Reduction (Policy Press, 2020), Reassembling Activism, Activating Assemblages (Routledge, 2019) i Disasters and Politics: Materials, Experiments and Preparedness (Wiley/Blackwell, 2014).