Iñigo Clavo, Maria
0000-0001-7086-1218

La recerca de Maria Iñigo Clavo se centra en temes relacionats amb la colonialitat, la curadoria i la museologia, la modernitat i la seva producció d'alteritat, la intraduïbilitat i l'art a l'Amèrica Llatina, amb èmfasi especial en l'art brasiler.

És investigadora del grup d'R+D Modernidad(es) Descentralizada(s). Va ser cofundadora del grup de recerca independent Península: procesoscolonialesy prácticasartísticas y curatoriales, en col·laboració amb el Museu Nacional Centre d'Art Reina Sofia.

Ha estat professora visitant del centre de recerca Afterall (2016-2017) i investigadora contractada del projecte «Meeting Margins: Transnational Art in Europe &LatinAmerica 1950-1978» de l'Arts&Humanities Research Council (AHRC) de la Universitat d'Essex i la Universitat de les Arts de Londres (2009-2011), i investigadora postdoctoral a la Universitat de São Paulo (FAPESP).

Ha col·laborat en revistes com e-flux (Nova York), Afterall  (Regne Unit), StedelijkMuseumJournal (Països Baixos), Museu de Arte de São Paulo(Brasil), Fran HalsMuseum / De HallenHaarlem  (Països Baixos), Museo Reina Sofía (Espanya), Versión/sur (Espanya), Concinnitas (Brasil), Revista de Occidente (Espanya), Bilboquet (Espanya) i LugarComum  (Brasil), entre altres. Ha estat editora del número especial de la revista bilingüe Re-visiones, titulat«Es posibledescolonizar. El Sur como interlocución», i de la revista Art in Translation  (Taylor & Francis, Routledge) per a la Universitat d'Edimburg.

Assesoria, consultoria i altres serveis