Montse Guitert Catasús

• Educació inicial de professorat
  • Qualitat en l'educació
  • Canvi educatiu impulsat per les TIC
  • Aprenentatge al llarg de la vida, formació continua
  • Escenaris emergents d'aprenentatge
  • Metodologies col·laboratives
  • Disseny tecnopedagògic
EDUL@B
Educació i TIC,
Codis UNESCO:
531204, 120310, 530602
Col·labora amb
e-Learn Center

• 4 - Educació de qualitat
  • 5 - Igualtat de gènere
  • 8 - Treball decent i creixement econòmic
  • 9 - Indústria, innovació i infraestructures

L'activitat d'R+I de la investigadora Montse Guitert Catasús se centra en els escenaris educatius emergents i les estratègies d'ensenyament i aprenentatge obert, flexible i en línia amb la finalitat de transformar i millorar la pràctica educativa.

En el marc del grup de recerca Edul@b, del qual és investigadora principal, estudia com institucions, organitzacions, mestres i administradors s'enfronten a aquests nous escenaris, especialment els mediats per les tecnologies digitals, per tal d'anticipar-se als canvis i millorar els processos d'ensenyament i aprenentatge. Es considera que els estudiants aprenen al llarg de tota la vida (des de l'escola fins a la jubilació) com a ciutadans i professionals.

Els interessos de recerca principals de Montse Guitert Catasús són l'aprenentatge col·laboratiu en xarxa, la docència en línia i la formació en usos i aplicacions de les tecnologies digitals per a diferents àmbits i nivells educatius. A aquests interessos cal sumar-hi la formació, l'avaluació i l'acreditació en competències digitals, i les ecologies d'aprenentatge com a base per al desenvolupament professional.

EDEN Senior Fellows 2019. Reconeixement d'excel·lència professional.

Distinció Jaume Vicens Vives 2016 de la Generalitat de Catalunya pel lideratge exercit en la formació en línia sobre competències digitals en l'entorn universitari i el seu impacte en la ciutadania.