Gomez Pradas, Muriel
0000-0002-1194-1282

Membre del grup de recerca IdentiCat (Llengua, Cultura i Identitat en l’Era Global), reconegut com a grup de recerca emergent (2009) i grup de recerca consolidat (2014) per la Generalitat de Catalunya. Actualment participa com a investigadora en el projecte «Regionalisme a Catalunya sota el règim de Franco: discursos i pràctiques» (HAR2017).

L’activitat de recerca de Muriel Gómez Pradas en aquest projecte se centra en l’anàlisi de les accions d’institucionalització de les col·leccions i projectes museístics de la ciutat de Barcelona i també en els processos de ruptura i continuïtat en la modernitat artística catalana entre la preguerra i la postguerra. Un dels focus serà la figura de l’escultor Eudald Serra, origen de les col·leccions japoneses del Museu Etnològic de Barcelona (MEB) i veritable mediador cultural a la Barcelona de la postguerra, a més d’un dels vincles entre ADLAN, Grup 49 i l’Escola d’Altamira.

A més, com a membre del grup de recerca interuniversitari Japón y España: Relaciones a través del Arte, dedicat a l’estudi de les col·leccions d’art japonès al nostre país i a l’anàlisi de les relacions i les influències artístiques mútues al llarg de la història, l’activitat de recerca de Muriel Gómez Pradas se centra a analitzar les col·leccions d’art tradicional japonès que podem trobar en diversos museus catalans (col·leccions i col·leccionistes de procedència i d’èpoques molt diverses) i a estudiar com aquestes col·leccions reflecteixen els gustos artístics de determinats moments històrics.

Com a grup de recerca ha obtingut quatre projectes d’R+D (HUM2005-05188, HAR 2008-057840, MEC HAR 2011-26140, HAR 2014-55851, IP: Elena Barlés, UNIZAR), tots relacionats amb les col·leccions i els col·leccionistes d’art japonès de l’Estat.

També és membre del grup de recerca de la Càtedra Miró (UOC, Fundació Joan Miró).