Anna Espasa Roca

Educació i TIC,

• 4 - Educació de qualitat
  • 10 - Reducció de les desigualtats

Professora agregada dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació des del 2002. Des del 2017 és directora del màster universitari de Psicopedagogia. L'activitat de recerca i innovació de la investigadora Anna Espasa Roca se centra en l'estudi dels processos d'ensenyament i aprenentatge en entorns virtuals.

Els seus interessos de recerca principals són, d'una banda, els processos d'avaluació dels aprenentatges, i de l'altra, les ajudes educatives que contribueixen a l'aprenentatge i, principalment, el feedback (retroalimentació, retorn o retroacció), tant el que proporciona el docent com el que proporcionen els companys (peer feedback). Aquest objecte d'estudi s'emmarca en entorns virtuals basats en la comunicació asíncrona i escrita.

Anna Espasa Roca és investigadora del grup de recerca Feed2Learn de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Ha participat en nombrosos congressos i en més de deu projectes de recerca competitius, tant en l'àmbit nacional com europeu i internacional. També té publicacions en revistes de referència de l'àmbit de l'educació en línia i de l'avaluació dels aprenentatges.