Marc Compte Pujol

Imatge identificativa del PDI Marc Compte Pujol

Professor/a Lector/a Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació

Cercant un necessari equilibri entre la creativitat i l'estratègia en comunicació.

• comunicació
  • comunicació corporativa
  • comunicació especialitzada
  • màrqueting
  • publicitat
  • relacions públiques
  • cinema
  • comunicació audiovisual
  • comunicació de crisi
  • comunicació digital
  • creativitat
  • turisme
GAME
Ciutat i Comunitat, Creativitat i Cultura digital,
Codis UNESCO:
531101, 5910, 611101, 620301, 6308, 611413, 611418, 630607
Col·labora amb
e-Learn Center

• 4 - Educació de qualitat
  • 8 - Treball decent i creixement econòmic

Marc Compte Pujol és doctor en Estudis Avançats de Comunicació per la Universitat Ramon Llull (URL) i màster en Estratègia i Creativitat Publicitàries, màster en Direcció Cinematogràfica i màster en Business Administration. També té una llicenciatura de Comunicació Audiovisual.

Compte Pujol és professor responsable d'assignatures (PRA) de creativitat i estratègia als Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), consultor de comunicació i creador de continguts freelance. Ha treballat en agència des del vessant estratègic i creatiu amb marques comercials com Sony i Danone.

La seva activitat d'R+D+I se centra en l'estudi de les relacions entre les organitzacions i els seus públics i en l'aplicació de la planificació estratègica a la comunicació. Els seus interessos de recerca són l'estratègia en comunicació organitzacional, les relacions públiques, les marques de territori i la comunicació del patrimoni. També està especialitzat en el perfil formatiu i professional del comunicador i en l'experiència de pacient.

Compte Pujol és coordinador científic de l'Associació d'Investigadors en Relacions Públiques (AIRP) i membre de dues xarxes temàtiques de recerca de l'Associació Europea d'Educació i Recerca en Relacions Públiques (EUPRERA): una sobre el perfil del professional de la comunicació a Europa i l'altra sobre estratègia i gestió de la comunicació interna.

• 1r Premi als I Premis d’Excel·lència Universitària de l’Associació d’Investigadors en Relacions Públiques (AIRP) al Millor Treball Final de Màster realitzat a Espanya durant el període de 2009 a 2014 sobre temàtica relacionada amb les relacions públiques i la comunicació organitzacioinal.
  • Acreditat com a Professor Lector per l’Agència de Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU) - 2017.
  • Tram de Recerca de PDI d’universitat privada per l’Agència de Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU) - 2018.
  • Acreditat com a Professor d’Universitat Privada per l’Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación (ANECA). Nº PUP: 2021-1178.
  • Acreditat com a Professor Ajudant Doctor per l’Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación (ANECA). Nº PUP: 2021-1177.
  • Acreditat com a Professor Contractat Doctor per l’Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación (ANECA). Nº PUP: 2021-1176.
  •  Premi AIRP-Asociación de Investigadores en Relaciones Públicas a la Transferència en Relacions Públiques 2022.
  • Premi AIRP-Asociación de Investigadores en Relaciones Públicas a l'Excel·lència Docent en Relacions Públiques 2022.