Coll-Florit, Marta
0000-0002-8636-458X

Marta Coll-Florit és investigadora principal del grup de recerca GRIAL-UOC, integrat en el GRIAL (Grup de Recerca Interuniversitari en Aplicacions Lingüístiques), reconegut com a grup de recerca consolidat (2017 SGR 1093).

En el marc d’aquest grup, actualment lidera el projecte de recerca interdisciplinari MOMENT (ref. FFI2017-86969-R, AEI/FEDER, UE), centrat en l’anàlisi dels discursos sobre el trastorn mental greu. Així mateix, col·labora amb el Psycholinguistic Research Group de la Universitat de York i és membre del Comitè Científic de l’Associació Espanyola de Lingüística Cognitiva (AELCO/SCOLA).

L’activitat d’R&I de Marta Coll-Florit se situa, doncs, en l’àmbit de la lingüística aplicada i se centra en dues grans línies de recerca: d’una banda, l’anàlisi del discurs des de la teoria de la metàfora conceptual de la lingüística cognitiva; i, d’altra banda, l’estudi de la semàntica verbal, tema que investiga des d’una perspectiva empírica i interdisciplinària: psicolingüística, lingüística de corpus i representació computacional.