Ana Sofía Cardenal Izquierdo

• Participació política
  • Política
GADE
Societat en xarxa, Dret, Política i Internet, Tecnologies d'Internet i intel·ligència artificial,

• 16 - Pau, justícia i institucions sòlides
  • 10 - Reducció de les desigualtats
  • 4 - Educació de qualitat
  • 5 - Igualtat de gènere

La seva activitat docent se centra en la política comparada i els mètodes de ciències socials. En particular, des de fa alguns anys imparteix un curs de política comparada a la Universitat Pompeu Fabra (UPF), en què se centra en l'estudi comparatiu de règims polítics. A la UOC, és responsable de diversos cursos de metodologia i política comparada, principalment del màster universitari d'Anàlisi Política. També ha impartit cursos a nivell doctoral sobre mètodes de recerca en ciències socials.

El seu interès en la recerca és sobretot en l'àmbit de l'opinió pública, els mitjans digitals i socials, sistemes de mitjans de comunicació comparats i mètodes computacionals. Els darrers deu anys la seva recerca s'ha centrat a descobrir els models de consum de notícies en línia mitjançant les dades de conducta en la navegació i el seguiment a la web, i l'estudi dels efectes dels mitjans digitals i el consum de notícies en línia en les actituds, la formació d'opinions i la conducta política. Els resultats de la seva recerca en aquests temes s'han publicat en algunes de les revistes més acreditades del seu camp (Journal of Computer-Mediated Communication, Political Communication, International Journal of Press/Politics, European Journal of Communication, International Journal of Public Opinion Research...).

Ha rebut el premi Worcester pel millor article publicat el 2019 en l'International Journal of Public Opinion Research.

Premiada amb una beca Fulbright per una estada postdoctoral a la Universitat de Nova York (NYU) (2004).

Va rebre una beca predoctoral per dur a terme els estudis de doctorat a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i a la Universitat de Stanford.