Ana Bernal Triviño

Imagen de Ana Bernal-Triviño

Professor/a Lector/a Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació

La investigación es la forma más objetiva para demostrar las desigualdades sociales y de género y construir una sociedad más igualitaria

E-INFCOM

Ana Bernal Triviño és doctora i llicenciada en Periodisme i màster en Història de l'Art per la Universitat de Màlaga (UMA), és professora i investigadora a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), periodista i columnista a Público, El Periódico i col·laboradora a La hora de la 1 a TVE.

Gràcies als seus articles en mitjans com La Marea, El Español o S Moda fou reconeguda com una de les periodistes que més ha contribuït a la revolució feminista. El 2017 va exposar un informe sobre el tractament mediàtic del cas Juana Rivas al Congrés dels Diputats. El seu treball a favor dels drets humans i en defensa dels drets de la dona li han merescut multitud de premis i reconeixements: el premi de l'Institut de Drets Humans de Catalunya, premi La Buena Prensa, premi de l'Associació de Dones Periodistes de Catalunya, premi Caleta de la Subdelegació del Govern de Màlaga, premi Farola de l'Institut Andalús de la Dona, Reconeixement de Comunicació del Ministeri d'Igualtat, la Creu al Mèrit de la Guàrdia Civil, el premi Emilio Castelar i el premi de l'Ajuntament de Móstoles en honor a la seva trajectòria.

També ha participat en el treball de base dels drets de la dona per al Pla de drets humans de Catalunya. Ha publicat Cómo informar e informarse sobre violencia machista i, el més recent, No manipuléis el feminismo, una defensa contra los bulos machistas (Espasa). En poques setmanes, publica Los hombres de Federico, una novel·la on les protagonistes de Federico García Lorca pretenen aconseguir drets de la dona, després d'haver publicat Las mujeres de Federico l'any passat.

Fou una de les professionals que va participar aportant context de violència de gènere en el documental de Telecinco, Rocío, contar la verdad para seguir viva.

Premio del Institut de Drets Humans de Catalunya

Premio La Buena Prensa