Baraza Sánchez, Xavier
0000-0003-2647-2041

Enginyer químic industrial (1999), màster en Química Experimental (2000) i doctor en Biotecnologia Ambiental (2002) per la Universitat de Barcelona. Màster en Prevenció de Riscos Laborals (2002) per la Universitat Politècnica de Catalunya i màster en Direcció i Administració d'Empreses per l'Escola Europea de Negocis (2009).

Des de l'any 2010, ésprofessor dels Estudis d'Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya, on coordina les assignatures de direcció d'operacions del grau d'Administració i Direcció d'Empreses, és docent del màster universitari de Responsabilitat Social Corporativa, director del màster universitari dePrevenció de Riscos Laborals i sotsdirector de docència dels Estudis d'Economia i Empresa d'aquesta universitat.

També és professor associat del Departament d'Empresa de la Universitat de Barcelona en l'àmbit de la direcció d'operacions.

Membre del Digital Business Research Group (DigiBiz),grup de recerca consolidat de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Actualment, centra la seva activitat de recercaen el treball flexible i el capital humà, especialment en l'impacte del teletreball sobre els riscos psicosocials i la seva relació amb el model de lideratge.

És Director del programa de Màster en Prevenció de Riscos Laborals i membre del grup d'R+D+I DigiBiz (Digital Business Research Group) de la UOC, acreditat com a Grup de Recerca Consolidat per la Generalitat de Catalunya.