Xavier Baraza Sánchez

• 4 - Educació de qualitat
  • 9 - Indústria, innovació i infraestructures
  • 3 - Salut i benestar

Enginyer químic industrial (1999), màster en Química Experimental (2000) i doctor en Biotecnologia Ambiental (2002) per la Universitat de Barcelona. Màster en Prevenció de Riscos Laborals (2002) per la Universitat Politècnica de Catalunya i màster en Direcció i Administració d'Empreses per l'Escola Europea de Negocis (2009). Ha ocupat càrrecs de direcció en diverses indústries del sector químic compaginant aquesta activitat amb les classes a diverses universitats com a professor associat (Universitat de Barcelona, Universidad Politécnica de Cartagena, Universitat Rovira i Virgili de Tarragona i Universitat de Manresa).

Des de l'any 2010, és professor dels Estudis d'Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya on ocupa els càrrecs de Sotsdirector (Vicedegà) de Docència i Director del Màster Universitari en Prevenció de Riscos Laborals).

Membre del Digital Business Research Group (DigiBiz),grup de recerca consolidat de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Actualment, centra la seva activitat de recerca les conseqüències del teletreball sobre els riscos psicosocials i l'anàlisi de l'accidentabilitat laboral en el sector agrari. En col·laboració amb professors de la UB fa recerca sobre la modelització d'accidents químics industrials.