David Bañeres Besora

Professor/a Agregat/da Estudis d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació

• innovació docent
  • aprenentatge automàtic, machine learning
  • aprenentatge en línia, eLearning
  • arquitectura de computadors
  • avaluació en línia, e-assessment
  • ciència de dades, data science
  • data-driven techniques en educació
  • eines docents innovadores
  • intel·ligència artificial
  • programari lliure
(SOM) RESEARCH LAB
Tecnologies de la informació i la comunicació
Tecnologies d'Internet i intel·ligència artificial, Educació i TIC,
Internet Interdisciplinary Institute (IN3)
Codis UNESCO:
120304, 120310, 330406
Col·labora amb
e-Learn Center

• 4 - Educació de qualitat

David Bañeres va obtenir el doctorat en Programari per la Universitat Politècnica de Catalunya el 2008. El tema principal de la seva recerca va ser desenvolupar noves metodologies per a minimitzar circuits lògics i físics focalitzant l’augment de la velocitat i la reducció de la mida.

Dins de la UOC, la recerca ha evolucionat en l’àmbit de l’aprenentatge en línia en el desenvolupament de noves eines d’aprenentatge, com ara tutors intel·ligents i suport al professorat. Actualment el seu treball se centra en el disseny de nous tutors intel·ligents, utilització de tècniques de ludificació associades a l’aula, eines d’autentificació electrònica en l’avaluació virtual, eines predictives aplicades a analitzar l’aprenentatge dels alumnes i anàlisi i explotació de fonts de dades en obert.

És membre del grup de recerca SOM Research Lab (Systems, Software and Models) de la UOC.