Llorenç Andreu Barrachina

Professor/a Catedràtic/a Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació

El doctor Llorenç Andreu va estudiar el grau d'educació primaria i va exercir de mestre d'audició i llenguatge a l'escola. Aquesta experiència va orientar el tema de la seva recerca posterior. Es va llicenciar en Psicologia de l'Educació i poc després es va traslladar a Barcelona per començar el doctorat en el Programa de Ciència Cognitiva i Llenguatge de la Universitat de Barcelona. Les seves primeres publicacions es van centrar en l'estudi de l'adquisició del llenguatge tant en poblacions típiques com patològiques mitjançant metodologies descriptives. El juliol de 2010 va obtenir el doctorat en el qual va iniciar una nova línia de recerca sobre l'aplicació dels moviments oculars per estudiar el processament del llenguatge en nens amb trastorns del llenguatge. Poc abans de doctorar-se, es va incorporar als Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) com a professor ajudant. Actualment, és professor catedràtic i investigador principal del NeuroDevelop eHealth Lab de l'eHealth Center de la UOC.

• Desenvolupament del llenguatge
  • Trastorns del llenguatge
  • Processament del llenguatge
  • Seguiment ocular, eye-tracking
GRECIL
Llengües i cultures, Salut digital, Educació i TIC,
eHealth Center

• 4 - Educació de qualitat
  • 3 - Salut i benestar
  • 10 - Reducció de les desigualtats

L'activitat R+I de l'investigador Llorenç Andreu se centra en l'estudi del processament del llenguatge, en concret en com es porten a terme els processos de comprensió i producció del llenguatge en temps real dels infants amb trastorn específic del llenguatge (TEL).

Amb aquesta finalitat, utilitza diferents metodologies, com el paradigma del "món visual" basat en el registre de moviments oculars (eye tracking) en contextos de comprensió lingüística o bé de producció lingüística associada a la percepció d'esdeveniments o objectes.

També està especialitzat en les dificultats i els trastorns de l'aprenentatge.