Josep Vivas Elias

Professor/a Agregat/da Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació

• urbanisme
  • psicologia social
  • perspectiva social i inclusió
  • participació pública
  • metodologies qualitatives
  • medi ambient
  • estudis urbans
  • anàlisi del discurs
NODES
Ciutat i Comunitat,
eHealth Center
6114, 620103, 630906, 631010, 631008, 631106

• 11 - Ciutats i comunitats sostenibles
  • 5 - Igualtat de gènere
  • 13 - Acció climàtica
  • 1 - Fi de la pobresa
  • 7 - Energia neta i assequible
  • 10 - Reducció de les desigualtats

Professor agregat dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació (UOC). És doctor en Psicologia Social, Universitat Autònoma de Barcelona (2004). Màster en Intervenció Ambiental, Universitat de Barcelona (1999).

El seu àmbit acadèmic i d'investigació gira al voltant de la psicologia de la ciutat des d'una perspectiva crítica i l'ús de les tècniques qualitatives per a l'estudi de l'urbà.

Investigador en el grup de recerca GRICS (Grup de recerca en Interacció i Canvi Social (UB)) i en el grup de recerca NODES (Recerca transdiciplinària sobre reptes socials contemporanis). Forma part del comité editor de la revista URBS (revista d'Estudis Urbans i Ciències Socials) i de la revista Athenea Digital (revista de pensament i investigació social).

Els seus interessos de recerca estan connectats amb  les formes i els processos d'organització social, econòmica i política de les ciutats actuals, tot reflexionant i problematizant de forma crítica.