Uribe Gil, Jorge Mario
0000-0002-5844-2771

Economista (Universitat Privadadel Valle) i professional de lesfinances (UniversitatSantiago de Cali). També té un màster d'Economia dela Universitat dels Andes i un màster de Recerca en Economia de l'Institut Universitari Europeu. És doctor en Economia per la Universitat de Barcelona.

Ha impartit docència en el màster d'Economia Aplicada i Enginyeria de la Universitat Privada del Valle, el màster d'Estadística i Recerca Operativa de la Universitat Politècnica de Catalunya i la Universitat de Barcelona, i el màster universitari deDirecció Financera de la Universitat Oberta de Catalunya, com també en els graus d'Economia i d'Administració i Direcció d'Empreses d'aquestes mateixes universitats.

Ha participat com a investigador principal, o com a part de l'equip de recerca, en diferents projectes sobre la transmissió de la incertesa en els mercats financers globals, els riscos financers associats amb el canvi climàtic i l'envelliment de la població, la liquiditat i la valoració d'actius. Aquests projectes han estat finançats per diferents entitats com la FundacióMapfre, la Fundació BBVA, la Fundació Ramón Areces i el Ministeri d'Economia i Competitivitat d'Espanya.

Els seus interessos de recerca són:

• els mercats financers, amb un èmfasi particular en les finances internacionals, els models empírics de valoració d'actius i l'anàlisi de riscos;
  • els mercats d'energia, particularment els mercats d'electricitat i petroli, així com elsmecanismes de finançament per a la generació d'energia renovable i variable.
  • les finances corporatives, en particular, la intersecció entre la macroeconomia i les decisions de finançament de les signatures.
  • i, finalment, estudia els riscos actuarials de longevitat i mortalitat usant grans conjunts de dades, l'econometria iles  eines d'intel·ligència artificial.