Sílvia Sivera Bello

Professor/a Lector/a eLearn Center

Membre del grup reconegut GAME (Grup de Recerca en Aprenentatges, Mitjans i Entreteniment), que té com a missió estudiar la transformació de la comunicació i l'entreteniment, les pràctiques comunicatives emergents i l'impacte social i cultural de la disrupció tecnològica.

• innovació docent
  • aprenentatge en línia, eLearning
  • comunicació
  • creativitat
  • gamificació, joc
  • publicitat
GAME
Societat en xarxa, Creativitat i Cultura digital,
Codis UNESCO:
611101, 6308, 531101, 580201
Col·labora amb
e-Learn Center

• 4 - Educació de qualitat
  • 9 - Indústria, innovació i infraestructures

L'activitat d'R+I de la investigadora Sílvia Sivera se centra en l'estudi dels usos comunicatius, especialment publicitaris, de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per part de les organitzacions (anunciants i agències de publicitat).

Els seus interessos de recerca principals són l'estudi de la naturalesa i les dimensions del màrqueting i la publicitat viral, així com la seva implicació amb les xarxes socials. També està especialitzada en creativitat publicitària, des de la perspectiva de noves formes alternatives de comunicació persuasiva.

Com a directora de l'eLearning Innovation Center de la Universitat Oberta Catalunya (UOC), la seva activitat principal gira al voltant de la innovació educativa.

2020 - Distinció Jaume Vicens Vives a la Qualitat Docent Universitària, atorgada per la Generalitat de Catalunya, en reconeixement a una trajectòria professional compromesa amb el desenvolupament de les capacitats creatives de l'estudiantat, basada en la creació i la implementació d'eines, metodologies i recursos innovadors en la docència virtual de la creativitat, a més de la transferència i la difusió del coneixement.

2015 - VI Premi Prat Gaballí de foment a la investigació en publicitat i relacions públiques, atorgat pel Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya (ara, Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya), per la tesi doctoral Marketing viral: claves creativas de la viralidad publicitaria.