Sismanidou Kalfadimou, Athina
0000-0002-4852-6226

Llicenciada en Dret per la Universitat d'Atenes, té un màster d'Administració d'Empresa dela Universitat de Manchester (Manchester Business School). També és doctora en Administració d'Empresa per la Universitat Politècnica de Catalunya.

S'ha incorporat a la UOC el 2019 com a professora de finances. Anteriorment va impartir docència com a professora associada dels programes de màster oficial a l'EADA Business School, la Universitat Politècnica de Catalunya i la IQS School of Management.

Les seves àrees d'interès de recerca inclouen temes de finances corporatives i diferents aspectes en relació amb la indústria de l'aviació. Concretament, en l'àrea de finances, la seva recerca gira al voltant de l'avaluació de l'empresa, l'avaluació del risc mitjançant opcions reals i l'impacte de la sostenibilitat social i ambiental en el rendiment financer. En l'àrea de gestió en aviació, la seva recerca se centra a quantificar i predir la demanda de trànsit aeri, les polítiques de capacitat de l'aeroport i l'impacte de la tecnologia en la distribució de línies aèries.

Apart de la seva experiència acadèmica, Athina Sismanidou té un llarg recorregut professional en el món privat. Ha treballat a Amadeus (IBEX 35: AMS), on va desenvolupar una carrera consolidada en l'àrea de nous projectes de comerç digital i fusions i adquisicions, i, posteriorment, ha estat consultora de negoci i finances corporatives al despatx d'Ineo Corporate a Barcelona i ha assessorat entitats públiques en matèria d'infraestructura aeroportuària.

Assesoria, consultoria i altres serveis