Isabel Ruiz Mallen

• mètodes de recerca
  • Mètodes participatius
  • STEM education
  • didàctica i organització educativa
TURBA Lab
Ciutat i Comunitat, Educació i TIC,
Internet Interdisciplinary Institute (IN3)
Codis UNESCO:
5403, 580107, 580302, 531204
Col·labora amb
e-Learn Center

• 4 - Educació de qualitat
  • 13 - Acció climàtica
  • 11 - Ciutats i comunitats sostenibles

Isabel Ruiz Mallén és professora agregada dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació i investigadora sènior al grup de recerca Laboratori de Transformacions Urbanes i Canvi Global (TURBA) de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). De 2017 a 2022 va ser investigadora Ramón y Cajal.

Com a investigadora, la seva activitat d'R+I se centra a contribuir a la comprensió de les transformacions urbanes socioambientals des de l'estudi de la producción de coneixement i del comportament humà en l'àmbit de la sostenibilitat. Analitza com els diferents actors s'informen, perceben, comparteixen i construeixen aprenentatges relacionats amb la sostenibilitat i com interaccionen amb el seu entorn, a fi de respondre als reptes socioambientals actuals.

Els seus interessos de recerca principals són els processos d'aprenentatge transformadors en l'àmbit de l'educació ambiental, les metodologies inclusives i innovadores en didàctica de les ciències (STEAM), i la cocreació en els àmbits de la sostenibilitat i la resiliència urbanes.

Amb el projecte JPI ERA-NET que Ruiz Mallén coordina actualment des de TURBA Lab, COOLSCHOOLS (coolschools.eu), la seva activitat de recerca actual també se centra en l'exploració dels co-beneficis que ofereix la transformació dels entorns escolars a través de la implementació de solucions basades en la naturalesa en els patis i espais que estan més adaptats al canvi climàtic i ofereixen millors oportunitats d'aprenentatge a l'alumnat.