Elisabet Ruiz Dotras

Professor/a Agregat/da Estudis d'Economia i Empresa

• finances
  • capacitació digital, alfabetització digital
DigiBiz
Economia col·laborativa, Educació i TIC,

• 4 - Educació de qualitat
  • 5 - Igualtat de gènere

Llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat Pompeu Fabra i doctora en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona. Forma part del professorat dels Estudis d'Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC)des del 1999. Ha estat directora dela llicenciatura d'Administració i Direcció d'Empreses (2001-2005), de la llicenciatura d'ITM (2006-2014) i del màster d'Instruments i Mercats Financers (2000-2015) de la UOC.

La seva activitat docent ha estat vinculada sempre als mercats financers i a les finances empresarials. Actualment és professora agregada de la UOC i investigadora del Digital Business Research Group (DigiBiz) de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

La seva recerca se centra en tres àmbits:

1. la interacció entre alfabetització financera i noves empreses;
  2. la interacció entre alfabetització financera i flux en la banca en línia; i
  3. l'anàlisi neurocientífica de les decisions d'estalvi i l'alfabetització financera

Ha publicat diversos articles i ha participat en diversos congressos i seminaris internacionals sobre finances i e-learning. També ha desenvolupat una sèrie de materials didàctics, ha dissenyat i creat molts cursos i ha col·laborat en una sèrie de llibres i projectes relacionats amb el sector financer.