Neus Rotger Cerdà

• història intel·lectual
  • literatura
GlobaLS-SGR
Internet Interdisciplinary Institute (IN3)
Codis UNESCO:
6202

Neus Rotger és professora agregada dels Estudis d'Arts i Humanitats de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i professora convidada de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). És membre del Laboratori de Recerca en Estudis Literaris Globals (IN3-UOC) i investigadora principal de la línia de recerca sobre la novel·la global. També és investigadora principal, amb Marta Puxan-Oliva, del projecte finançat "La novel·la com a forma global. Desafiaments poètics i circulació literària transfronterera" (Agència Estatal de Recerca, PID2020-118610GA-I00).

La seva recerca se centra en la teoria de la novel·la, la literatura comparada i la història cultural. Ha estat investigadora visitant al Center for the Study of the Novel (Universitat de Stanford), al Centre de Recherche de Littérature Comparée (Universitat París-Sorbona, París IV), i en el Department of Rhetoric (Universitat de Califòrnia a Berkeley). Ha publicat a Studies in the Novel, Journal of Global History, Revue de Littérature Comparée, Peter Lang, De Gruyter o Amsterdam University Press.