Marta Roqueta Fernández

Becari/ària de doctorat Escola de Doctorat

Tot coneixement acadèmic que no sigui feminista és parcial.

• adopció de noves tecnologies
  • comunicació
  • comunicació digital
  • comunicació audiovisual
  • mitjans de comunicació
  • gènere
  • gènere i TIC
  • relacions de gènere
GenTIC
Societat en xarxa, Creativitat i Cultura digital, Tecnologies d'Internet i intel·ligència artificial,
Internet Interdisciplinary Institute (IN3)

• 5 - Igualtat de gènere
  • 16 - Pau, justícia i institucions sòlides

Marta Roqueta Fernández és investigadora predoctoral sobre activismes feministes i digitalització en el programa de Societat del Coneixement i la Informació amb una beca de l'Escola de Doctorat de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). També és autora del llibre De la poma a la pantalla. Amor, sexe i desig a l'època digital (Pagès Editors, 2019) i, com a periodista especialitzada en feminismes, col·labora regularment amb els setmanaris La República i El Temps. Ha fet formació sobre perspectiva de gènere a professorat i professionals de l'Administració pública i d'indústries audiovisuals.

També és membre del grup Researching Gender in the Network Society (GenTIC, https://gender-ict.net/) de l'Internet Interdisciplinary Institute (IN3).

2020. Beca de l'Escola de Doctorat de la UOC per a programes de doctorat. Programa de Societat del Coneixement i la Informació.

2016. Beca d'Estudis Feministes Nativitat Yarza, Fundació Josep Irla. Estudi: "Matrimonis forçats i polítiques de prevenció. Campanyes de la societat civil al             Regne Unit i Escòcia i la seva aplicabilitat a Catalunya".

2015. Premis de Periodisme Jove sobre Violència de Gènere. Premi atorgat per l'Institut de la Joventut (Injuve) espanyol al blog Zena (2015-2018), del qual           és fundadora i en què s'analitzaven els videojocs, els còmics, la literatura i el cinema fantàstics amb perspectiva feminista.