Inma Rodríguez Ardura

• 4 - Educació de qualitat
  • 5 - Igualtat de gènere
  • 9 - Indústria, innovació i infraestructures

La Dra. Inma Rodríguez-Ardura és catedràtica de Màrqueting Digital en els Estudis d'Economia i Empresa de la UOC i directora del grup de recerca de la UOC Digital Business Research Group (DigiBiz), el qual està reconegut oficialment com a grup de recerca consolidat. Ha estat Visiting Fellow de la Universitat d'Oxford, Visiting Professor del Babson College (Boston) i Lecturer a temps parcial de la University of Miami Herbert Business School. És la primera catedràtica de màrqueting en una universitat catalana.

La recerca de la Dra. Rodríguez-Ardura se centra en l'e-retailing, l'experiència del client en el comerç electrònic i el màrqueting digital per a l'e-learning. Desenvolupa projectes de recerca competitiva finançats per institucions locals, europees i internacionals. Els resultats de les seves investigacions s'han publicat en múltiples revistes científiques d'impacte i és autora de desenes de llibres sobre màrqueting i comerç electrònic.

Actualment és editora associada de Behaviour & Information Technology, coeditora del Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research i membre del consell assessor del Centre d'Estudis Globals de la Universidade Aberta. A més, és avaluadora de l'Agència per a l'Avaluació i Acreditació de l'Educació Superior de Portugal, i membre del panel internacional d'avaluació de la recerca en administració d'empreses de la Fundació per a la Ciència i la Tecnologia (Ministeri de Ciència de Portugal).

En els Estudis d'Economia i Empresa de la UOC imparteix docència en màrqueting digital i comerç electrònic i és vocal de la Comissió Acadèmica del programa interuniversitari de Doctorat d'Administració i Direcció d'Empreses. Anteriorment, va ser directora de la Llicenciatura d'Investigació i Tècniques de Mercat, directora acadèmica del Màster de Direcció de Màrqueting, i directora del Doctorat en Societat de la Informació i el Coneixement.

La seva trajectòria internacional de lideratge en la recerca en màrqueting digital li ha valgut el reconeixement de la Reial Acadèmia de Ciències Econòmiques i Financeres com una de les persones economistes més rellevants dels darrers tres-cents anys. També li han estat concedits el premi al millor article de recerca en la International Conference on Innovation and Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behaviour, la beca per a professorat universitari de la Universitat Complutense de Madrid – Càtedres CEPSA i Fundació ICO a RCC-Universitat de Harvard, i la beca de mobilitat José Castillejo del Ministeri d’Educació. Compta amb l’acreditació oficial de catedràtica de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya.