Ribera Fumaz, Ramon
0000-0003-3404-6309

En Ramon Ribera és el Group Leader del Laboratori de Transformació Urbana i Canvi Global de l’IN3 des del 2016. És economista per la Universitat Autònoma de Barcelona i Doctor en Geografia per la Universitat de Manchester. Després d'un parell d'anys a l'Institut d'Estudis Avançats (Universitat de Lancaster), es va incorporar a la UOC l'any 2007 com a professor als Estudis d'Economia i Empresa i posteriorment a l'IN3.

La seva recerca explora les geografies urbanes del capitalisme digital des d'una perspectiva interdisciplinària, prestant atenció a les dimensions espacials, tecnològiques i ambientals del desenvolupament econòmic. Els seus interessos actuals són l'economia i l'ecologia política de les geografies materials de l'urbanisme digital i el seu paper en la configuració del desenvolupament econòmic; la relació entre la governança urbana basada en la innovació i la sostenibilitat; i les mobilitats polítiques urbanes dels models urbans basats en la innovació i les tecnologies digitals.