Ramos de Luna, Iviane
0000-0002-0056-9438

Professora del grau de Màrqueting i Investigació de Mercats de la UOC, on imparteix docència principalment en fonaments de màrqueting i estratègies de màrqueting digital per als Estudis d'Economia i Empresa. És doctora en Ciències Econòmiques i Empresarials amb menció internacional per la Universitat de Granada (2017), màster en Màrqueting i Comportament del Consumidor també perla Universitat de Granada (2012) i llicenciada en Administració d'Empreses pel CESED  Higher Education and Development Center (2009) del Brasil.

La Dra. Ramos de Luna desenvolupa la seva recerca en el camp de l'adopció de noves tecnologies, el comportament del consumidor i el màrqueting digital. Els resultats de les seves recerques s'han publicat en diverses revistes científiques internacionals de gran impacte. També és autora de llibres i capítols de llibres en l'àmbit del comerç electrònic, el comerç mòbil i l'economia col·laborativa. Ha estat investigadora convidada de la Universitat de Potsdam (Alemanya) i ha col·laborat en projectes de recerca competitius. Actualment investiga l'adopció de serveis mòbils, l'impacte dels canvis tecnològics en el comportament del consumidor i l'adopció de plataformes col·laboratives.

És professora de Comercialització i Recerca de Mercats, i membre del Digital Business Research Group (DigiBiz) de la UOC, acreditat com a grup de recerca consolidat per la Generalitat de Catalunya (2014-SGR-571). Imparteix assignatures en l'àmbit del màrqueting digital, el market sensing, les tecnologies digitals i la gestió del canvi per a la direcció de negocis.

Assesoria, consultoria i altres serveis