Iviane Ramos de Luna

• 4 - Educació de qualitat
  • 5 - Igualtat de gènere
  • 12 - Consum i producció responsables

Iviane Ramos de Luna és professora associada de Màrqueting als Estudis d'Economia i Empresa de la UOC, on imparteix assignatures en el grau de Màrqueting i Investigació de Mercats, en el grau d'Administració i Direcció d'Empreses, en el grau de Turisme i en el màster universitari de Màrqueting Digital, en què també actua com a membre del consell acadèmic.

La Dra. Ramos de Luna és membre del grup de recerca de la UOC Digital Business Research (DigiBiz), reconegut oficialment com a grup de recerca consolidat. Ha treballat com a investigadora visitant a la Universitat de Potsdam (Alemanya) i ha col·laborat en diferents projectes de recerca de convocatòria competitiva finançats per institucions locals i internacionals.

La seva recerca se centra en l'adopció de noves tecnologies, en el comportament dels consumidors, en el comerç electrònic i en el màrqueting digital. Els resultats de les seves recerques s'han publicat en revistes de rellevància en l'àmbit científic (JCR i Scopus) i en diversos congressos, tant nacionals com internacionals. També és autora de diversos llibres i capítols de llibre sobre comerç electrònic, comerç mòbil i economia col·laborativa.

Actualment, la recerca de la Dra. Ramos de Luna se centra en les experiències d'aprenentatge en línia inclusives, en el comportament del consumidor en el metavers, en l'impacte de l'educació financera en el comportament de compra, i en els efectes del pagament mòbil en el comportament del consumidor.

L'activitat de la Dra. Ramos de Luna ha estat reconeguda per l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) en forma d'acreditació oficial com a professora contractada doctora i amb un sexenni de recerca (tram de 2014 a 2019 d'activitat investigadora), també reconegut per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU), que també li va concedir l’acreditació de professora lectora. Entre les ajudes concedides, figuren la beca per a estudis de doctorat del Ministeri d'Educació del Brasil i la beca de mobilitat de recerca Research Connections de la UOC.