Maria Pujol Jover

Professor/a Lector/a Estudis d'Economia i Empresa

• abandonament
  • anàlisi de dades
  • aprenentatge al llarg de la vida, formació continua
  • aprenentatge en línia, eLearning
  • aprenentatge millorat per tecnologia
  • avaluació competencial
  • ciència de dades, data science
  • competència digital i aprenentatge
  • dades massives, bigdata
  • economia col·laborativa
  • economia aplicada
  • eines docents innovadores
  • educació superior
  • envelliment
  • èxit dels estudiants
  • govern electrònic, eGoverment
  • màrqueting digital
  • metodologia de les ciències del comportament
  • narrativa, storytelling
  • noves tecnologies i canvi social
  • presa de decisions
  • societat xarxa
  • treball, ocupació i organitzacions
  • visualització de dades
  • web science
MeL
Educació i TIC, Economia col·laborativa,
120903, 530202, 530204, 520710, 120904, 530802

• 4 - Educació de qualitat
  • 8 - Treball decent i creixement econòmic
  • 11 - Ciutats i comunitats sostenibles

Llicenciada en Administració i Direcció d'Empreses per la Universitat de Barcelona (UB) l'any 1999.El 2004 va obtenir el títol de doctora en Estudis Empresarials per la mateixa universitat.

És professora dels Estudis d'Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) des del 2006, on imparteix assignatures de l'àrea quantitativa i de màrqueting. Des del 2015 forma part de l'Àrea d'Anàlisi i Ciència de les Dades,a partir de la seva col·laboració amb el màster d'Intel·ligència de Negoci i Big DataAnalyticsdels Estudis d'Informàtica, Multimèdia i Comunicació. Ha col·laborat com a professora ambaltres centres d'ensenyament superior, com la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), la Coastal Carolina University (CCU), l'Instituto Superior de Marketing (ISM, actual ESIC) i l'EAE Business School. Des del 2005 és professora associada del Departament d'Econometria, Estadística i Economia Aplicada de la Facultat d'Economia i Empresa de la UB,de laqualés membre des del 1999.

Les seves línies de recercasecentren en el comportament del consumidor tradicional i en línia, el govern electrònic, la gestió dels factors de dependència de les persones grans, l'impacte dels estudis universitaris en el món laboral i l'aplicació de la tecnologia a l'ensenyament superior. Totes aquestes àrees tan dispars tenen un nexe en comú: les dades i la seva anàlisi.

És membre del grup MeL (Management & eLearning).