Pacheco Bernal, M. Carmen
0000-0001-6656-5352

Professora dels Estudis d'Economia i Empresa de la UOC des del 2004, on coordina assignatures de l'àmbit del màrqueting, la investigació de mercats i la responsabilitat social corporativa.

Llicenciada en Investigació i Tècniques de Mercat i diplomada en Ciències Empresarials per la Universitat de Barcelona. Diplomadaen Estudis Avançats per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i doctora en Societat de la Informació i el Coneixement per la mateixa universitat. Des del 2014 és directora del grau deMàrqueting i Investigació de Mercats. Anteriorment, la seva experiència professional va estar vinculada amb la consultoria d'investigació de mercats.

La recerca de la Dra. Pacheco Bernal se situa en el camp del màrqueting digital i, més concretament, en la recerca dels mercats en línia i mòbils. Recentment, ha investigat els factors que determinen l'adopció i la difusió de tècniques de recerca amb dispositius mòbils per part de les organitzacions d'aquesta indústria.

A més, ha desenvolupat activitat d'R+D en l'àmbit de la formació virtual en el sector educatiu i de les organitzacions, i en el de l'avaluació dels impactes econòmics, socials i ambientals dels esdeveniments turístics.

Les seves inquietuds de recerca actuals se centren en el màrqueting i el consum responsables.