Carles Méndez Ortega

Imatge identificativa Carles Méndez

Professor/a Lector/a Estudis d'Economia i Empresa

"Everything is related to everything else, but near things are more related than distant things." (Tobler, 1970). Currently Assitant Professor at the Faculty of Economics and Business at Universitat Oberta de Catalunya. I got the PhD in Economics at the University Rovira i Virgili (Spain). I am an urban and regional economist interested on firm location processes. My thesis, entitled "Location of the Software and Videogames industry in Metropolitan Areas" was trying to understand what determines the location of Software and Videogames firms within cities and the agglomeration processes with other creative firms using a wide range of methodological tools.

• economia aplicada
  • geografia econòmica evolutiva
  • anàlisi multivariant
  • anàlisi de dades
  • Sistemes de Informació Geogràfica (SIG)
  • estudis regionals
  • estudis urbans
I2TIC
Tecnologies d'Internet i intel·ligència artificial, Economia col·laborativa, Creativitat i Cultura digital,
Codis UNESCO:
5401, 5404, 5308, 5302

• 9 - Indústria, innovació i infraestructures
  • 8 - Treball decent i creixement econòmic
  • 11 - Ciutats i comunitats sostenibles

És doctor en Economia i Empresa per la Universitat Rovira i Virgili; màster oficial en Formació del Professorat, especialitat Economia i Administració d'Empreses, per la Universidad Nacional de Educación a Distancia, i màster oficial en Economia i grau en Economia per la Universitat Rovira i Virgili. Actualment és professor dels Estudis d'Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya. Va ser professor i investigador postdoctoral a la Universitat Rovira i Virgili i professor visitant a la Universitat d'Illinois a Urbana-Champaign (Estats Units).

Participa en un projecte europeu sobre els nous espais laborals (coworking) que pretén identificar la tipologia d'aquests llocs de treball emergents, revelar-ne la distribució espacial i explicar-ne els patrons de localització. És un projecte finançat per la Unió Europea a través del COST. També ha participat, com a membre de l'equip de recerca, en diferents projectes sobre la localització d'activitats productives i la relocalització, terciarització i clusterització d'activitats econòmiques. Es tracta de projectes finançats pel Ministeri d'Economia i Competitivitat d'Espanya.

Els seus interessos de recerca són, d'una banda, l'economia regional i urbana, concretament la demografia i la localització empresarial, on s'ha centrat en empreses tecnològiques i creatives; i, d'altra banda, l'organització industrial i el creixement empresarial.