Antoni Meseguer Artola

• mètodes de recerca
  • Wikipedia
DigiBiz
Economia col·laborativa, Educació i TIC, Societat en xarxa, Tecnologies d'Internet i intel·ligència artificial, Ciutat i Comunitat,
Codis UNESCO:
1105, 12, 5302, 530204, 530202, 530801, 530802
Col·labora amb
e-Learn Center

• 4 - Educació de qualitat
  • 5 - Igualtat de gènere
  • 11 - Ciutats i comunitats sostenibles

El doctor Antoni Meseguer-Artola és professor catedràtic de Mètodes Quantitatius per a l'Economia i l'Empresa a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). És doctor en Ciències Econòmiques i Empresarials (1997) i màster en Anàlisi Econòmica (1994), del doctorat internacional d'Anàlisi Econòmica, tots dos títols per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). A més, és llicenciat en Matemàtiques (1992) per la Universitat de Barcelona (UB), en l'especialitat de Matemàtica Aplicada. Abans d'incorporar-se a la UOC, fou professor adjunt d'Estadística i Matemàtiques al Departament d'Economia i Història Econòmica de la UAB (1992-1997), on va obtenir una beca FPI. A la UOC, ha coordinat l'àrea d'Estadística i Matemàtiques, i ha estat director de la llicenciatura de Ciències del Treball (2001-2006) i director dels Estudis d'Economia i Empresa (2006-2010). Des de l'any 2020, és el director del programa de doctorat d'Administració i Direcció d'Empreses (ADE) de la UOC. També ha col·laborat amb la UB com a professor adjunt al Departament d'Econometria, Estadística i Economia Espanyola (2010-2020).

El professor Meseguer-Artola és investigador del grup de recerca de Negocis Digitals (DigiBiz) de la UOC. Ha publicat extensament sobre màrqueting digital, comportament del consumidor, aprenentatge en línia (e-learning) i teoria de jocs en revistes indexades a JCR i a Scopus, amb un impacte alt. També ha publicat conjuntament diversos capítols de llibres, llibres i manuals. Ha presentat la seva recerca en desenes de congressos científics internacionals i ha participat en diversos projectes d'investigació competitius, finançats per institucions catalanes, espanyoles o europees.

Antoni Meseguer-Artola és membre del Consell d'Estadística de Catalunya (IDESCAT) i membre fundador de la Societat Catalana d'Estadística. Té les acreditacions oficials de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU) de recerca avançada, de recerca i de professor d'universitat privada, així com quatre mèrits en docència i un mèrit en recerca.