López Gómez, Daniel
0000-0003-0095-9142

Daniel López Gómez és doctor en Psicologia Social, professor associat dels Estudis de Psicologia i Ciències de Educació de la UOC i investigador del grup CareNet de l’Internet Interdisciplinary Institute (IN3) de la UOC.

El seu doctorat és de Psicologia Social però el seu camp de treball són els estudis de ciència i tecnologia (CTS).El seu doctorat va ser una exploració crítica de les interseccions entre cura i seguretat en la teleassistència per a gent gran. Es considera un etnògraf interessat en les infraestructures i pràctiques de cura vinculades amb l’envelliment i la discapacitat. Els seus treballs més recents han girat al voltant dels habitatges col·laboratius per a gent gran o d’iniciatives comunitàries de suport mutu i cura en contextos de crisi i austeritat. Des d’un punt de vista teòric, el seu treball està molt inspirat per la teoria de l’actor-xarxa, el postestructuralisme i la tecnociència feminista. Més recentment, s’ha començat a interessar per l’estudi de les tecnologies d’autoseguiment (self-tracking), els projectes de sensòrica participativa i les pràctiques de manteniment i reparació com a cura infraestructural.

És professor associat dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la UOC des de 2007. De 2011 a 2013 va ser investigador postdoctoral Marie-Curie del grup de recerca LSTS (Law, Science and Technology Studies) a la Universitat Lliure de Brussel·les. És membre associat del Centre for Invention and Social Process (Goldsmiths, Universitat de Londres). També va ser professor visitant a la Universitat Andrés Bello (Xile). És membre de l’Associació Europea per a l’Estudi de la Ciència i la Tecnologia (EASST), de la xarxa espanyola d’STS (Science and Technology Studies) i membre del consell de l’Associació Catalana de Geriatria i Gerontologia. Va formar part del comitè organitzador de la Conferència 2016 EASST/4s a Barcelona.

Assesoria, consultoria i altres serveis