Belén Jiménez Alonso

Professor/a Lector/a Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació

• innovació docent
  • anàlisi del discurs
  • aprenentatge en línia, eLearning
  • Biopolítica & Governamentalitat
  • gènere i ciència
  • Història de la Ciència, Ètica i Professió
  • metodologies qualitatives
  • psicologia clínica de la salut
CareNet
Tecnologies d'Internet i intel·ligència artificial,
Internet Interdisciplinary Institute (IN3)
Codis UNESCO:
550622, 550699, 610401, 610603, 6107, 610801, 611404, 71, 720102, 320105, 61
Col·labora amb
e-Health Center, e-Learn Center

• 3 - Salut i benestar

Belén Jiménez és psicòloga i doctora en Psicologia, amb una tesi doctoral en l'àmbit de la història i l'epistemologia de la psicologia sobre la construcció de la subjectivitat. També està especialitzada en intervenció en dol, pèrdues i trauma, i atenció psicosocial i espiritual de persones en situació de malaltia avançada.

Ha treballat com a personal docent i investigador universitari a l'Estat espanyol i a França, i ha fet diverses estades de recerca a centres estrangers especialitzats en història de la ciència, entre els quals destaquen la Universitat de Cambridge (Anglaterra) i el laboratori Cermes del Centre Nacional de la Recerca Científica (CNRS) a París (França) com a investigadora postdoctoral Marie-Curie. Després de treballar diversos anys com a personal docent i investigador a la Universitat de Niça Sophia Antipolis, actualment Belén Jiménez focalitza la seva activitat com a psicòloga clínica, docent i investigadora en dol i final de vida.

En aquests moments és personal docent i investigador de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i membre del grup de recerca CareNet (IN3, UOC). El seu interès se centra en com els mitjans digitals "intervenen" en l'experiència de dol i pèrdua, i en l'ús de les noves tecnologies en l'àmbit del final de vida.

Premi Extraordinari de Doctorat 2010 (secció Psicologia) a la tesi doctoral, Universitat Nacional d'Educació a Distància (UNED).

Primer Premi per a joves investigadors Antonio Caparrós, Societat Espanyola d'Història de la Psicologia.