Fauth, Gabriela
0000-0002-0650-4221

Gabriela Fauth és jurista i màster en Urbanisme, Història i Arquitectura de la Ciutat al Brasil i doctora en Dret per la Universitat Rovira i Virgili (menció honorífica cum laude i guanyadora del premi extraordinari de Doctorat 2015). Va acabar els estudis de postdoctorat en el programa de postgrau d'Urbanisme (PROURB) de la Universitat Federal de Rio de Janeiro. És investigadora col·laboradora del Laboratori de Dret i Urbanisme (LADU) de la Universitat Federal de Rio de Janeiro(UFRJ) i del Centre d'Estudis en Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT) de la Universitat Rovira i Virgili (URV).

La seva activitat d'R+D+I se centra en l'urbanisme i en dues grans àrees del dret, ambiental i urbanístic. Les seves investigacions tracten especialment dels aspectes següents: dret a la ciutat, ciutat i medi ambient, vulnerabilitat, sostenibilitat, eficàcia social de la norma, pluralisme jurídic i drets difusos i col·lectius.

Acreditada per l'ANECA (ajudant doctora) i l'AQU (lectora).

Autora de diversos articles científics, capítols de llibre i edició de llibres sobre els temes esmentats.