Marta Coll-Florit

• psicolingüística
GRIAL
Arts i Humanitats
Llengües i cultures, Tecnologies d'Internet i intel·ligència artificial,

Marta Coll-Florit és doctora en Societat de la Informació i el Coneixement, en l'especialitat de Lingüística Aplicada (UOC). Ha cursat també el doctorat de Ciència Cognitiva i Llenguatge (UB) i és llicenciada en Lingüística General (UB).

Des del 2005 treballa a la UOC, on actualment és professora agregada dels Estudis d'Arts i Humanitats. Des d'aquest departament dirigeix el grau de Traducció, Interpretació i Llengües Aplicades (UOC, UVic-UCC) i lidera com a investigadora principal (IP) el grup de recerca consolidat GRIAL, Grup de Recerca Interuniversitari en Aplicacions Lingüístiques, integrat per investigadors de la UOC, UB i UdL. Compta amb l'acreditació de recerca (AQU, 2013), dos sexennis (trams de recerca AQU) i dos trams docents amb la qualificació d'excel·lència

Les seves línies de recerca principals són la lingüística de corpus, la semàntica verbal i l'anàlisi del discurs des de la teoria de la metàfora conceptual (lingüística cognitiva). Sobre aquests temes, ha fet més de 60 publicacions, entre les quals nombrosos articles en revistes indexades de primer nivell (com Metaphor and Symbol, Cognitive Psychology, Text & Talk o Corpus Linguistics and Linguistic Theory), ha dirigit dues tesis doctorals, i ha participat en nombrosos projectes de recerca competitius, entre els quals destaca el projecte interdisciplinari MOMENT, el seu últim projecte com a investigadora principal (IP): Metáforas del trastorno mental grave. Análisis del discurso de personas afectadas y profesionales de la salud mental (AEI/FEDER, UE, Programa I+D+i, orientado a los retos de la sociedad).

• Dos trams de recerca (sexennis) concedits per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, corresponents als períodes 2006-2011, 2012-2018.
  • Dos trams de docència (quinquennis), amb la qualificació d'excel·lència (A: 90/100), corresponents als períodes 2010-2015, 2015-2019. Avaluació de l'activitat docent en el marc del Programa DOCENTIA de la Universitat Oberta de Catalunya.
  • Acreditació de recerca (professora agregada). Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya. Octubre de 2013.