Ana Maria Clua Infante

Professor/a Agregat/da Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació

Formar futurs periodistes implica portar a les aules els reptes actuals de la professió periodística. No hi ha coneixement que es pugui adquirir sense anàlisi profunda i crítica, ni maneig d'eines que es pugui exercir sense ètica i rigor. Ens hi va el futur del periodisme.

• periodisme
  • desigualtats socials
  • teoria social
  • estudis urbans
  • mitjans de comunicació
  • dret i TIC
  • gènere
SOTRAC
Societat en xarxa, Governança del coneixement, Ciutat i Comunitat,

• 5 - Igualtat de gènere
  • 10 - Reducció de les desigualtats
  • 11 - Ciutats i comunitats sostenibles

Professora dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Doctora en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB, 2001). Ha exercit docència en periodisme des de 1995 a la UAB, la UVic i des de 2007 a la UOC. Dirigeix el grup de recerca en Transformació Social i Comunicació (SOTRAC), alhora que participa, juntament amb investigadores i investigadors d'altres universitats, en el grup de recerca Espais Crítics.

Investigadora visitant del Departament de Cinema i Estudis Mediàtics de la Universitat de Copenhaguen, Dinamarca (1999) i del Departament de Geografia de la Universitat de Durham, Regne Unit (estada postdoctoral 2003-2005).

La seva recerca ha estat finançada pels ministeris d'Afers Estrangers de Dinamarca i Espanya, el Ministeri de Ciència i Educació, el Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat, l'Institut de la Dona i la Comissió Europea, entre altres.

Premi Laya 2022 al millor curtmetratge pel documental Petons a Robadors (codirigit amb Pedro Mata), atorgat per la Direcció General per al la Promoció i Defensa dels Drets Humans. Departament d'Igualtat i Feminismes. Generalitat de Catalunya.