Paolo Cardullo

Investigador/a IN3 - Internet Interdisciplinary Institute

El meu treball ha estat sempre, i radicalment, interdisciplinari en la cruïlla de moltes trajectòries intel·lectuals, des d’Estudis Urbans fins a les TIC, des de la Geografia Humana i Econòmica fins a Estudis Visuals i Media. Això ha estat traduït en molts articles i contribucions, així com en ensenyaments en diverses facultats com Arts & Humanities and Economics, Media Studies and Sociology, Geografia i Política.

• smart cities
  • digitalització
  • infraestructura urbana
  • transformació digital
TURBA Lab
Dret, Política i Internet, Ciutat i Comunitat,
Internet Interdisciplinary Institute (IN3)

El meu desenvolupament de recerca es va beneficiar en gran mesura d'una posició postdoctoral de 2,5 anys a la Universitat Maynooth d'Irlanda, treballant amb un investigador líder en el camp de les tecnologies urbanes, prof. Rob Kitchin. Durant aquest període, la meva experiència al voltant de la “ciutat intel·ligent” va trobar abast en diverses publicacions co-autoritzades amb el P.I. del projecte i en una col·lecció de llibres, que he comissariat. Posteriorment, vaig escriure el meu primer monogràfic Ciutadans a la “Ciutat intel·ligent”: Participació, Coproducció, Governança. Routledge (2021), que vaig completar durant els primers sis mesos del meu post postdoctoral actual a l’IN3 (Beatriu de Pinos 2018). A la UOC, continuo investigant la ‘smart city’ a través d’un renovat interès per les tecnologies urbanes, la connectivitat a Internet i la infraestructura de dades, i la governança urbana, en un entorn de recerca molt solidari i competent immers en l’estimulant entorn urbà de Barcelona.