Carles Brasó Broggi

• 4 - Educació de qualitat
  • 10 - Reducció de les desigualtats
  • 9 - Indústria, innovació i infraestructures

Carles Brasó Broggi és llicenciat en Sociologia i Estudis d'Àsia Oriental i doctor en Història per la Universitat Pompeu Fabra (UPF, 2010). Actualment, és investigador Ramón y Cajal (2020-2025) als Estudis d'Arts i Humanitats de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Forma part del grup d'investigació Alter – Crisis, Otherness and Representation.

La seva recerca explora la història econòmica i de l'empresa a la Xina. El seu estudi sobre l'evolució de la indústria tèxtil xinesa al segle XX va culminar amb la publicació del llibre Trade and Technology Networks in the Chinese Textile Industry (Palgrave Macmillan, 2016) i articles publicats en revistes com Revue de Synthèse (2019) o Economic History of Developing Regions (2020).

També ha investigat les relacions entre la Xina i Europa amb un enfocament d'història global centrat en el segle XX. Concretament, ha publicat articles sobre qüestions de comerç, transferències de tecnologia i coneixement mèdic en revistes com Revista de Historia Industrial (2017) o Modern Asian Studies (2019), entre d'altres. El 2022 va culminar una investigació sobre un grup de metges internacionals que va treballar a les Brigades Internacionals i a la Xina durant l'ocupació japonesa amb la publicació del llibre Los médicos errantes. De las Brigadas Internacionales y la revolución china a la guerra fría (Editorial Crítica).