Enrique Baleriola Escudero

Imatge Identificativa del PDI Enrique Baleriola

Professor/a Lector/a Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació

Si camines sol, aniràs més ràpid. Si camines acompanyat, arribaràs més lluny.

• polítiques educatives
  • sociologia de l'educació
  • salut i societat
  • psicologia de les organitzacions i del treball
  • algoritmes intel·ligents
E-PSICO
Tecnologies d'Internet i intel·ligència artificial, Salut digital, Educació i TIC,
Codis UNESCO:
580202, 610905, 611203, 6114, 63, 630202, 630204, 630303, 6306, 630608, 630802, 7201, 720303, 7205

• 4 - Educació de qualitat
  • 8 - Treball decent i creixement econòmic

Doctor en Persona i Societat en el Món Contemporani (Universitat Autònoma de Barcelona, 2017), amb premi extraordinari de doctorat; màster d'Investigació i Intervenció Psicosocial (Universitat Autònoma de Barcelona, 2014), i llicenciat en Psicologia (Universitat d'Almeria, 2013). Del 2017 al 2020 ha estat investigador postdoctoral a la Pontifícia Universitat Católica de Valparaíso (Xile). Actualment és editor associat de la revista científica Psicoperspectivas i coinvestigador del projecte d'R+D "Teletrabajo, Género y Sostenibilidad Social (TEGESO). Hacia una nueva cultura laboral". Temàtiques de recerca: polítiques públiques i gestió, gestió educativa, gestió de pandèmies, implicacions socials de la tecnologia. Com a acadèmic, els seus interessos se centren en tres nivells diferents de la gestió, l'organització i el treball:

1. L'anàlisi de les polítiques públiques i la gestió intermèdia que es fa d'aquestes polítiques en diferents àmbits laborals i organitzacionals, sobretot en l'àmbit educatiu i en el de les epidèmies de salut, amb èmfasi especial en les noves tecnologies de govern i gestió (algoritmes, xarxes socials, instruments digitals).

2. La comprensió de les maneres en què les persones no expertes en aquestes polítiques (treballadors, científics, ciutadania general) poden participar en el seu disseny, ja que les polítiques interpel·len directament aquestes persones cada dia.

3. Les maneres en què aquestes polítiques i gestions organitzacionals es despleguen en l'àmbit local, i els efectes que tenen en els treballadors i els usuaris.

Acreditació Professor Agregat (AQU, 2023)

Acreditació Profesor Contratado Doctor - Profesor de Universidad Privada (ANECA, 2022)

Acreditació Profesor Ayudante Doctor (ANECA, 2021)

Premi extraordinari de doctorat (2017).