Anna Bach Faig

Professor/a Agregat/da Estudis de Ciències de la Salut

"Ja no podem parlar d'alimentació saludable, hem de parlar d'alimentació saludable i sostenible. Ho estem ensenyant i investigant."

• promoció de la salut
  • nutrició, alimentació i cultura
  • salut comunitària
FoodLab
Ciències de la salut
Salut digital,
Col·labora amb
e-Health Center

• 12 - Consum i producció responsables
  • 2 - Fam zero
  • 3 - Salut i benestar
  • 4 - Educació de qualitat
  • 13 - Acció climàtica

L'activitat d'R+I d'Anna Bach Faig es duu a terme tant en el camp de l'alimentació i la salut pública, en el marc del grup FoodLab. Farmacèutica, màster i doctora en Salut Pública Nutricional.

Ha estat implicada en projectes de promoció i de recerca sobre alimentació i salut, la major part multidisciplinaris, tant nacionals com en el marc de projectes de la Unió Europea. Professora agregada dels Estudis de Ciències de la Salut de la UOC en els màsters oficials de Nutrició i Salut i d'Alimentació en l'Activitat Física i l'Esport. Actualment, és directora del màster universitari de Nutrició i Salut de la UOC.

Autora amb un h-index de 18 d'uns 35 articles científics publicats en revistes internacionals indexades en Q1 i Q2, les quals el 2021 tenen unes 2.790 citacions a GSC vinculades a la relació amb el trinomi alimentació, salut i sostenibilitat. És autora d'un total de 13 llibres i capítols de llibre, cinc dels quals són indexats a SPI.

Ha estat directora del Grup de Recerca Fundació Dieta Mediterrània del Centre Català de la Nutrició, Institut d'Estudis Catalans (CCNIEC) i actualment és investigadora del Grup de Recerca FoodLab (grup consolidat: 2017 SGR 834) per part de l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) dels Estudis de Ciències de la Salut de la UOC.

Obtenció de l'acreditació d'agregat (UOC, 2020), de professor lector per part de l'AQU (2017), reconeixement de dos trams de recerca (Sexenni) 2006-2011 i 2016-2021 per part de l'AQU (2018, 2022).

Durant l'última dècada una de les seves principals línies de recerca ha estat l'alimentació, la salut i la sostenibilitat. Ha coordinat el projecte EU de la OMS "Patrons dietètics per a la salut i la sostenibilitat" i ha actualitzat la piràmide de la dieta mediterrània cap a la sostenibilitat. Actualment, està centrada en l’estudi de la Dieta Mediterrània i la seva relació amb la salut i la sostenibilitat.

• Acreditació Professor Lector (AQU)
  • Tram docent Docentia 20-2012/13- 2017/18
  • Dos Trams de recerca reconeguts. AQU (2018), AQU (2022)