Armayones Ruiz, Manuel
0000-0001-6345-8711
El professor Manuel Armayones és director de Desenvolupament a l’eHealth Center de la Universitat Oberta de Catalunya i professor agregat dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la mateixa universitat.

El seu interès en la recerca és l’augment de l’alfabetització digital en salut, les estratègies per a l’apoderament i la participació dels pacients. També treballa en l’anàlisi dels factors psicològics relacionats amb la participació dels pacients i els ciutadans en les intervencions de salut en línia. Des de les teories de la «persuasió tecnològica», fa recerca analitzant quins són els aspectes del disseny d’aplicacions tecnològiques que estan a la base de l’adopció d’hàbits de vida saludable per part dels ciutadans.

També treballa en l’anàlisi dels efectes tant positius com negatius que té la utilització de les tecnologies mòbils, tema sobre el qual ha publicat diversos articles i un llibre i ha fet conferències a diferents universitats.

Manuel Armayones va ser vicepresident de la Federació Espanyola de Malalties Rares (FEDER).