Eduard J. Alvarez Palau

• smart cities
  • urbanisme
  • transport
  • Sistemes de Informació Geogràfica (SIG)
  • política urbana
  • organització de la producció
  • ordenació territorial
  • infraestructura urbana
  • geografia econòmica evolutiva
  • gestió empresarial
  • estudis urbans
  • economia de plataformes
  • desenvolupament econòmic
SUMAT
Ciutat i Comunitat, Economia col·laborativa, Societat en xarxa,
Codis UNESCO:
531212, 620103, 332905, 550606

• 9 - Indústria, innovació i infraestructures
  • 11 - Ciutats i comunitats sostenibles

Eduard J. Alvarez Palau és professor agregat dels Estudis d'Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), on treballa des de 2017.

És doctor en Enginyeria i Infraestructures de Transport per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), enginyer de Camins, Canals i Ports també per la UPC i màster de Direcció d'Organitzacions per la UOC.

Anteriorment ha estat investigador postdoctoral de la Universitat de Cambridge, professor visitant a la Universitat de Califòrnia (Irvine), becari de la Comissió Europea (DG MOVE), professor associat de la UPC i consultor extern de la UOC. També té experiència en la direcció de projectes d'enginyeria civil i planificació urbanística i de transports a l'empresa privada.

L'activitat d'R+D de l'investigador Eduard J. Alvarez Palau se centra en l'estudi de les infraestructures logístiques, de transport i de serveis urbans, així com en l'impacte que generen socialment, econòmicament i territorialment. És membre del Sustainability, Management and Transport Research Group (SUMAT).

Els projectes de recerca en què col·labora son variats, però sempre cerquen una aproximació interdisciplinària a cada cas. En aquest sentit, col·labora amb el grup de recerca Campop (Universitat de Cambridge) per estudiar la contribució de les infraestructures de transport en el desenvolupament socioeconòmic de la Gran Bretanya durant la revolució industrial. També treballa amb el grup Territori i Societat (Universitat de Lleida) per intentar reconstruir històricament les bases de dades sobre xarxes de transport i urbanització a Europa. Finalment, amb el grup de recerca SUMAT estudia temes diversos relacionats amb la gestió de la ciutat contemporània, com la provisió de transport públic, les xarxes de serveis urbans i la logística urbana.

Els projectes de transferència en què col·labora cerquen influenciar les polítiques públiques mitjançant la transferència de coneixement acadèmic cap al món professional.

2022. Acreditació de recerca (AQU)

2020. Sexenni de recerca (AQU)

2019. Premi Bonaplata Especial de Patrimoni (AMTAIC) per la pàgina web www.patrimoniindustrial.cat

2019. Docentia (UOC)